Más de un mes bajo el sol español - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Martine Zwarthoed - WaarBenJij.nu Más de un mes bajo el sol español - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Martine Zwarthoed - WaarBenJij.nu

Más de un mes bajo el sol español

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

04 Oktober 2016 | Spanje, Madrid

Week 6 is ingegaan. En wat voor een. Er is weer veel gebeurd de afgelopen dagen. Onze ouders zijn het afgelopen weekend langs geweest om te kijken hoe het hier met ons gaat. We hebben hen veel van de stad laten zien, maar ook ons appartement natuurlijk. Verder heb ik nog een fietstour met ze gedaan en hebben we veel terrasjes gezien ;) Ook een etentje met z’n zessen mocht niet ontbreken.

Verder is er een huisgenoot bijgekomen. Vrijdagmorgen stond ze in de deuropening met het nieuws dat ze weer terug was, want ze was twee maanden weggeweest. Meteen maar even een gezellig gesprekje begonnen. Ze vertelde dat ze al een jaar in dit appartement woont en heeft ons wat tips gegeven over Madrid. Heel gezellig een meid erbij! Ook handig met het schoon houden van het appartement;)

Onze stage begint nu toch wel steeds leuker te worden. Sterker nog, we gaan er nu zelfs naar uit kijken. Beetje bij beetje mogen we steeds meer taakjes met de kinderen uitvoeren. Iedere maandag mag ik meelopen met de logopediste om de kinderen te begeleiden met lezen en spreken. Heel interessant om te zien dat er zo veel verschil bij de kinderen kan zijn. Een meisje uit mijn groep kan niets anders zeggen dan si en no, terwijl een ander meisje iedere maandag vertelt hoe haar weekend was. Verder helpen wij de kinderen iedere ochtend bij het voorbereiden op de dag. Het ene kind heeft daar pictogrammen van de activiteiten voor nodig en het andere kind typt deze in een tabel op word.

De werktijden blijven ons nog steeds verbazen. 9 uur stappen wij ons bed uit en 4 uur gaan we alweer richting huis. De begeleiders gaan zelfs tegelijk als de kinderen naar huis. Dan is het tijd om te rusten, zeggen ze.

Verder proberen we zoveel mogelijk leuke dingen te doen na stage; het blijft tenslotte 30 graden. De winkelstraten gaan ons hier nooit vervelen en we hebben ondertussen een terrasjesverslaving ontwikkeld. Daarnaast is Amber nog steeds in de Basic Fit te vinden en ben ik al een echte yogi geworden;)

• 04 Oktober 2016 - 22:23

Kees Zwarthoed :

Hoi Martine,

Wat hebben we genoten in dat mooie Madrid met jullie het was gezellig!en leuk jullie weer gezien en gesproken te hebben