Ons mooie leven - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Martine Zwarthoed - WaarBenJij.nu Ons mooie leven - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Martine Zwarthoed - WaarBenJij.nu

Ons mooie leven

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

08 September 2016 | Spanje, Madrid

Dag 14. Het voelt als een week, hoe snel kan het gaan. Ons leven hier, daar is niks over te klagen. Of nou ja... één klein dingetje dan. De ziekenhuizen. Na een hele gezellige avond in de grootste discotheek van Madrid, genaamd Kapital, is er heel per ongeluk wat glas in mijn voet terecht gekomen. Blijkbaar is het daar heel normaal om je leeggedronken glas op de grond te gooien. Zondagavond tóch maar even naar de eerste hulp. Na 1,5 uur gewacht te hebben was ik eindelijk aan de beurt. Met veel hoop keek ik de dokter afwachtend aan. Hij bekeek m'n voet en zei: "I can't help you. I don't have the right instruments here. I must refer you to the plastic surgery. You can wait in the waiting-room". Oke, de plastische chirurgie, als dat maar goed gaat. Na wéér een uur gewacht te hebben, werd ik dan eindelijk geroepen. Met een levensgrote prik is er eindelijk het stukje glas uitgehaald. Zeiden ze. Op de terugweg naar huis, bleek het nog steeds in mijn voet te zitten. Top, die Spaanse ziekenhuizen.

Los van dat gaat het hier gelukkig allemaal zijn gangetje. 1,5 week lang hebben we de kinderen op stage begeleid met een kamp. Na dagjes skeeleren, varen, zwemmen en karten is er dan toch écht een einde aan gekomen. De scholen zijn begonnen. Op naar ons stage avontuur. Want dat is waar we uiteindelijk voor kwamen. Vanaf morgen zal Amber samen met een mentor en een lerares vijf autisten van 11 tot 17 jaar begeleiden. Ik zal in een andere klas stage gaan lopen. Ook met een mentor en een lerares begeleid ik vier autisten. Ook 11 tot 17 jaar. Naast onze begeleiding zullen de kinderen doordeweeks begeleiding krijgen van een psycholoog, fysiotherapeut en een logopedist. Onze kennismaking met zowel de begeleiding als de kinderen verliep heel gesmeerd. Wat worden we steeds weer vriendelijk ontvangen. We voelen ons er helemaal thuis. Heel benieuwd hoe het allemaal uit gaat pakken.

Ondanks dat we hier al twee weken vertoeven, kunnen we nog steeds al te goed de toerist uithangen. De tourist bus zorgde ervoor dat we nu veel meer van onze woonplaats afweten. Verder weten we precies waar welke discotheek zit; ook héél belangrijk. Met een kabelbaan van 2,5 km hebben we een rit gedaan, waarbij we prachtig uitzicht hadden over de meest bekende bezienswaardigheden van Madrid.

Als dat nog niet genoeg is. Amber heeft de Basic-Fit al gevonden en ik ben niet weg te krijgen uit de Bikram Yoga zaal. Ons avontuur begint al ergens op te lijken. Op naar week 3.

  • 08 September 2016 - 22:29

    Mensje:

    Klinkt allemaal echt super leuk Martine! 2 weken alweer, voor je het weet ben je alweer thuis! Sinds wanneer ben je van de yoga? Ik kijk uit naar je volgende verhaaltje.

    Xxx Mensje

  • 08 September 2016 - 22:44

    G.Brekelmans Kemmeren:

    Zo te lezen zullen jullie het samen wel redden. Hoe gaat het met je voet Martine ?
    Was leuk Amber Zondag jou te hebben gesproken. Ik denk veel aan je. Ik wens jullie beide nog veel succes. Veel liefs Oma Gerdy xxxx

  • 08 September 2016 - 22:44

    Martine:

    Hee mens, jaa het gaat ook echt super snel! Haha eigenlijk al een paar jaar, maar had nu éindelijk de kans om het te gaan doen

  • 08 September 2016 - 23:07

    Martine:

    Hoi oma van Amber! Wat leuk dat je zo op de hoogte van ons bent:) Het gaat wel met m'n voet, maar ik ga binnenkort voor de zekerheid nog maar een bezoekje brengen bij de dokter.

  • 09 September 2016 - 23:20

    Crelis:

    pure honing op je wond dan is je voet snel beter. gr crelis

  • 10 September 2016 - 17:22

    Martine Zwarthoed:

    Bedankt voor de tip Crelis!

  • 16 September 2016 - 23:25

    Oma Gerdy:

    Wat kan jij het goed verwoorden Martine. Ik ben zo blij met jullie berichten. Heerlijk!! Fijn dat het met het Spaans wat beter gaat en dat jullie steeds dezelfde kinderen krijgen is erg goed. Fijn dat jullie het samen goed kunnen vinden. Van Madrid hebben jullie al wel veel gezien. En andere studenten ontmoet. Ja ik geloof zeker dat jullie de tijd goed zullen door brengen Schatten Amber en Martine veel liefs !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 November 2016

Adios Madrid

28 Oktober 2016

Roadtrip - desde Valencia

20 Oktober 2016

Estamos bien. Muy bien.

13 Oktober 2016

Me gustaría quedarme más tiempo

04 Oktober 2016

Más de un mes bajo el sol español
Martine

Ben je benieuwd naar wat ik allemaal doe in Madrid de aankomende 10 weken? Via deze blog blijf je op de hoogte! :)

Actief sinds 23 Aug. 2016
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 5077

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: