Een maand onder de Spaanse zon - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Martine Zwarthoed - WaarBenJij.nu Een maand onder de Spaanse zon - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Martine Zwarthoed - WaarBenJij.nu

Een maand onder de Spaanse zon

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

27 September 2016 | Spanje, Madrid

27 september. Afgelopen zondag een maand geleden stapten wij het vliegtuig in. Zo’n gek idee! Tijd… ga alsjeblieft niet zo snel. We hebben hier nog zóveel te doen!

Want de afgelopen week kwam dat er niet van. Alsof ik nog niet alles heb gehad. Vorige week maandag begon ik ziek te worden.. Stage lopen zat er even niet in voor mij. Helaas moest ik 3 dagen thuis uitzieken. Gelukkig waren mijn begeleiders heel begripvol en zat iedere dag mijn mailbox vol met beterschap mailtjes. En ieder nadeel heeft z’n voordeel: Zo had Amber ook weer een uitdaging om zonder mij de stagedagen met alleen maar Spanjaarden door te brengen ;)

En nu even iets over het huishouden. Je weet wel; datgene wat alle moeders iedere dag maar weer zo goed bijhouden. Goh, wat zit daar een werk aan! We betrappen ons er maar weer al te snel op: Als we een pan nodig hebben bij het eten koken en het blijkt dat die nog vies in de vaatwasser zit, als we een bepaald kledingstuk nodig hebben en er op dat moment achter komen dat dit nog gewassen moet worden. En nog een mooie: Als we ’s ochtends iets willen eten en we openen de koelkast en dan blijkt dat die he-le-maal leeg is! Dan maar geen ontbijt :’)

Afgelopen woensdagochtend om 11 uur schoot ik wakker van een sleutel in het slot. Wie kon dat nou zijn? ‘Onze huisgenoot is aan het werk en Amber was toch écht naar stage.’ Hmm.. toch maar even kijken. “Hola señorita.” Daar stond een schoonmaakster het appartement schoon te maken. Ze begon in het Spaans te brabbelen dat we toch écht nieuw schoonmaakmiddel moeten kopen, want het begint nu wel op te raken. Verbaasd keek ik haar aan. A ha! We hebben dus een schoonmaakster. Vandaar dat onze badkamer iedere week weer zo schoon is. We waren bijna aan het geloven dat er schoonmaakkabouters bestonden. We zijn hier een maand en nu pas komen we erachter dat we niets schoon hoeven te maken. Boffen wij even ;)

  • 28 September 2016 - 13:30

    Marjon Hetsen:

    Even spieken (Esmee gaf mij het internetadres)... Wat leuk om jullie zo te zien, stoere meiden. Je schrijft leuk... Veel plezier nog daar en genieten he!!! Groet van Marjon

  • 28 September 2016 - 13:38

    Monique:

    Hahahaha wat heb ik als moeder erg hard moeten lachen om jouw stukje, vooral over die schoonmaakster.
    Tja, hopelijk ga je je moedertje n boel meer waarderen met al het werk dat ze doet als je weet thuis komt.
    Misschien zelfs wel af en toe n klusje van haar overnemen ;-)

    Dat je ziek was is iets minder maar dat komt wel weer goed!
    En alweer een maand weg!!
    Wat gaat dat snel!
    Kom je straks terug, is het hier weer echt herfst :-(

    Geniet nog maar even lekker van alles daar in Spanje!

  • 28 September 2016 - 16:44

    Martine Zwarthoed:

    Hee Marjon! Wat leuk!! Geef je Esmee nu les? Je kan jezelf trouwens toevoegen aan de mailinglijst. Kan je blijven spieken haha. Dankjewl en we blijven er zeker nog van genieten :):) Groetjes Martine

  • 28 September 2016 - 16:47

    Martine Zwarthoed:

    Hahaha Monique! Ja het is zeker een klus haha. Maar dat gaat zeker goedkomen als ik terug ben;) Jaa ik ben gelukkig al weer beter dus ik kan weer volop genieten:) Dankjewel!!

  • 28 September 2016 - 16:59

    Kees Zwarthoed :

    Martine en Amber,

    Wat gaat de tijd snel zeg en wat ben ik blij dat Julie het samen goed kunnen handelen ja dat er schoonmaakmiddel eten pannen etc gekocht moet worden dat is precies de bedoeling van deze buitenlandstage maar we spreken het een en ander aankomend weekeinde wel door als wij langskomen we hebben wel verlang naar je gr oa tot donderdag .

  • 28 September 2016 - 20:25

    Tante Gina:

    Hallo Martine
    Ik ben toch wel erg jalours hoor
    Spanje is geweldig.....

  • 28 September 2016 - 21:40

    Martine Zwarthoed:

    Haha helemaal waar tante gina! Gelukkig ga jij er meerdere keren per jaar naartoe ;)

  • 28 September 2016 - 22:09

    Oma Gerdy:


    Oo ,daar ben ik alweer. ,n Mooi weekend voor de boeg. Dus niet ziek worden. Weer ,n gezellig verslag (op de ziekte van Martine na) Daar worden jullie ook volwassen van. Goed zijn voor de kinderen ......maar ook voor jullie zelf zorgen. Ik ben zo blij met jullie berichten. Amber ik zou ook wel bij je willen zijn, maar je red het wel zonder mij, denk ik. Dag Lieverd.,n Heel gezellig weekend. Leuk met z,n zessen. !!!!!!! Houdoe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 November 2016

Adios Madrid

28 Oktober 2016

Roadtrip - desde Valencia

20 Oktober 2016

Estamos bien. Muy bien.

13 Oktober 2016

Me gustaría quedarme más tiempo

04 Oktober 2016

Más de un mes bajo el sol español
Martine

Ben je benieuwd naar wat ik allemaal doe in Madrid de aankomende 10 weken? Via deze blog blijf je op de hoogte! :)

Actief sinds 23 Aug. 2016
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 5084

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: