Ingeburgerd - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Martine Zwarthoed - WaarBenJij.nu Ingeburgerd - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Martine Zwarthoed - WaarBenJij.nu

Ingeburgerd

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

31 Augustus 2016 | Spanje, Madrid

Dag 7. Al een week lang kunnen we genieten van het Spaanse leven. Het gaat zo snel als je het leuk hebt, zeggen ze ook wel eens. Maar is het wel zo leuk? Jazeker! Zaterdagavond liepen we volle moed naar Plaza Mayor. Wát een gezellig plein is dat! En wat een vriendelijke mensen. Na het avondeten gingen we naar een discotheek genaamd Pacha. Eenmaal daar ontmoetten we Nederlanders. Ook zij verblijven hier voor buitenlandse stage. Toevallig. Uiteindelijk een zéér geslaagde eerste zaterdagavond.

Na een zondag helemaal brak te zijn geweest, moesten we maandag toch écht naar stage. Het werkleven is begonnen. Dinsdag begonnen we met volle enthousiasme aan een kamp. In Spanje zijn de scholen nog niet begonnen. Een aantal kinderen van de school kunnen dus deelnemen aan een kamp. Amber begeleid samen met een aantal begeleiders 5 autisten van 16 tot 18 jaar. Ik heb de kleintjes: 6 tot 9 jaar. We begeleiden ze met activiteiten zoals: karten, zwemmen, bowlen etc. De eerste ochtend was heel erg wennen. Hoe kunnen wij deze kinderen begeleiden met ons geweldige Spaans? Gelukkig werken de autisten en begeleiders met gebaren. Door het gebaar uit te beelden, geven ze aan wat ze nodig hebben. Pfoe! Hebben wij even geluk. Langzamerhand beginnen de kinderen steeds meer aan ons te wennen en wij aan hun. Ook ons eetpatroon verandert door onze stageplek. Om 3 uur 's middags kregen we een bord avondeten voor onze neus geschoven. Eh, oké? Verbaasde gezichten kregen we, nadat we verteld hadden dat wij in Nederland 's avonds rond 7 uur pas avondeten. Om 4 uur eindigt onze stagedag en beginnen we onze eigen siësta. De inburgering is begonnen.

• 31 Augustus 2016 - 18:55

Iris Kaptein:

Heel leuk om te lezen Martien! Leer je tegelijkertijd ook nog eens gebarentaal haha Top!

• 31 Augustus 2016 - 19:48

Crelis:

Het gaat je lukken, de kinderen zijn bevoorrecht met jou als begeleidster.

• 31 Augustus 2016 - 21:32

Kees Zwarthoed :

hoi Martine,

Leuk dat jullie eerste week goed is begonnen
    Nu jullie weten hoe het werkt en gewend zijn lijkt mij de taal de volgende stap toch ??

• 31 Augustus 2016 - 21:48

Oma Gerdy:

Dat is zeker spannend ! Jullie hebben het mooi en leu k omschreven. Ik wacht weer op het volgende berichtje. Dametjes ,ik zou zeggen doen jullie je best maar, al is het alvast Spaans!! komt goed !!!

• 31 Augustus 2016 - 22:51

Tante Gina:

Ola Martine
    Zo leer je snel Spaans.
    Groeten

• 01 September 2016 - 08:54

Martine:

Dankjewel voor jullie reacties! We gaan zeker iets aan ons spaans doen. We houden jullie op de hoogte