Roadtrip - desde Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Martine Zwarthoed - WaarBenJij.nu Roadtrip - desde Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Martine Zwarthoed - WaarBenJij.nu

Roadtrip - desde Valencia

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

28 Oktober 2016 | Spanje, Valencia

'Valencia?' Ik hoor jullie denken. 'Maar jullie zitten toch in Madrid?' Ja dat is zeker waar, maar als je ons goed kent, zou je kunnen verwachten dat we geen genoegen nemen met alleen Madrid. We zijn een roadtrip gestart.

Donderdag 1,5 uur afgereisd om het prachtige stadje San Lorenzo te bezoeken. Het stadje lag midden in de bergen, die we overigens ook niet links konden laten liggen. Na een uur bergopwaarts te hebben gelopen in (jawel, eindelijk) 26 graden, het punt bereikt: Silla de Felipe II. Vanaf dit punt hebben we het prachtige landschap bewonderd en natuurlijk even een paar fotootjes gemaakt.

Gister moesten we onze roadtrip even pauzeren met een dagje stage. En wat voor een: Het is tenslotte Halloween! Alle kinderen kwamen als heksen, spinnen, skeletten en spoken verkleed naar school. Hoé leuk! Maar daar bleef het niet bij. Zelfs het eten hebben we erop aangepast. De kinderen hadden wel iets héél speciaals op het menu staan: Van heksensoep tot afgehakte vingers (knakworsten) met bloed (ketchup). En ze aten het allemaal op ;) De dag werd afgesloten met een Halloween fiesta, waarbij veel spokenliedjes werden beluisterd en enge caramello's werden gegeten.

Inmiddels zijn we aangekomen in ciudad numero dos: Valencia. Aangezien Halloween in Madrid heel uitbundig gevierd wordt, zijn de kinderen bij ons op stage aankomende maandag en dinsdag vrij (en wij dus ook). Vinden wij niet heel vervelend;). Goeie reden om onze roadtrip aankomende vier dagen voort te zetten. Na 2.5 uur in de trein te hebben gezeten en heel veel straatjes in gelopen te hebben, zijn we eindelijk bij de hostel aangekomen. Wat een mooie stad is dit, nu al! Er hangt een super gezellige sfeer en ook de vele terrasjes hebben we al gespot. De temperatuur is een stuk hoger. Heerlijk! En ook niet heel onbelangrijk: We kunnen niet wachten totdat we eindelijk op het strand liggen! (Want die luxe hadden we niet in Madrid)

Dinsdagavond zullen we deze mooie stad weer moeten inruilen voor Madrid en vanuit daar reizen we door naar het oude stadje Toledo. Klinkt goed toch? Vonden wij ook.

We houden jullie op de hoogte :)

• 29 Oktober 2016 - 10:23

Kees Zwarthoed :

Hoi dames,
    Nou dat ziet er niet verkeerd uit deze trip dat pakken jullie nog maar mooi mee
    Nog veel plezier in Valencia .

• 29 Oktober 2016 - 18:48

Oma Gerdy.:

O, wat kan ik ook genieten van jullie berichten. Goed dat jullie dit waar kunnen maken. Veel plezier in Valencia. Liefs !!9

• 30 Oktober 2016 - 08:09

Tante Gina:

Heerlijk Martine

Gewoon nog een jaartje blijven.

• 30 Oktober 2016 - 17:44

Martine Zwarthoed:

Haha als dat toch kon tante gina! Dan zou ik dat zeker doen!! :)